Varmak değil, sadece gitmek... gitmek

hürriyet

26 Aralık 2010 Pazar

One Day Trip to San Francisco-24 Aralık 2010

Merhabalar,

Tatili ve güzel havayı bahane ederek düştük San Francisco yollarına. Ama ne düşmek sabah 6 da kendimizi vurduk interstate 80 e. Hava aydınlanmamış, bizim tabirle karga bokunu yemeden oluyor bu durum. :))

Donner Summit-Kar benim boyumu geçiyor...
 Burası da acil durum pisti herhalde. Tam 6 şerit var. Uçağınızı çok rahat indirebilirsiniz :))
 Fiona ve Efe yolun tadını çıkarıyor.
 Sacremento'da kahve molası. tabii ki de starbucks. Başka nerde kahve içilir ki Amerika'da ;)
 Rotamızı koruyoruz. I-80 West to San Francisco

Belki de gelecekteki adresimiz. University of California at Davis :)
 Fisherman's Wharf'a varıyoruz. Reno'nun tersine sokakta yürüyen insanlar var. Şaşırdık yahuu!!:)
 Vee işte ünlü tramwaylar. insanlar binmek için saatlerce bekliyor imiş. Bizim o kadar zamanımız yoktu o yüzden resmini çekmekle yetindik. :)
Kartpostallara konu bir görüntü. Makinemiz de güzel olsa idi...:D
Bize San Francisco şehir içinde ve körfezinde amfibik(karada ve denizde gidebilen) aracımızın içindeyiz. Turun adı Ride the Duck olunca kaz sesiveren düdüklerimizi de unutmuyoruz :))
Her şeyin sarımsaklı olduğu bir dükkan. Dondurmanın bile!! İçeride nasıl bir koku var allah bilir :))
God Father hastaları bu binayı tanıyacaklar. Sahnelerinden biri bu binanın restoranında çekilmiş!

her erkeğin hayali Ferrari store
evet ve ördeği denize salmanın vakti geldi. Yavaştan hazırlanıyoruz.
3...2....1
ve işte San Francisco körfezinin serin sularına atıyoruz kendimizi. Hava biraz daha sıcak olsa biz de atıcaz kendimizi belki ama şimdilik geminin içindeyiz:))
 yolculuğun tadını çıkarıyoruz
arkamıza ünlü iskeleleri aldık ve yavaştan körfeze çıkıyoruz.
 arkamızda Bay Bridge i görebilirsiniz. San Francisco yu ana karaya bağlayan köprülerden biri.
 ve Fiona kaptan köşkünde Ördek (Duck) in kontrolünü alıyor. Su anda AT&T Park a doğtu gidiyoruz.
Fiona dan sonra dümeni ben devralıyorum :))
 ve işte ünlü Alcatraz. bu sefer gezmeye fırsatımız olmadı ama bir daha ki sefer mutlaka.
 Noel hediyelerimiz :D
 Fiona kendine yeni arkadaşlar ediniyor :))
San Francisco yokuşlarından bir görüntü...
 Gezimizin 2. ayağı olan Aquarium of the Bay deyiz. Körfezde bulunan deniz canlılarının sergilendiği bu yer anlatmakla bitmez. Bu yüzden ilginç resimlerimizi ekliyorum buradan. Bu foto da Fiona yine ustalığını konuşturuyor. Hangi arada deniz yıldızıyla beni aynı kareye bu açıyla soktu bilemiyorum. Sanırım her şey makina değil. Bunu anlıyorum...Tabi bu Fiona ya güzel bir makina almayacağım anlamına gelmiyor:))
 Fiona akşama ahtapot salatası yapmaya karar veriyor ve yakalıyor hayvanı boğazından... :D
 Hazır ordayken deniz yaşamını bir de orda yaşayanların gözünden görelim diyoruz..
 Bu da Fiona... benden daha fotojenik olduğu kesin... :)
 Aquarium of the Bay den sonra yavaş yavaş son gün ışığını kaybetmeden ünlü Golden Gate Bridge e doğru yola çıkıyoruz. Makinemizde fazla şarj yok ama bu güzel fotoları çekecek kadar şanslıyız. Filmlerde bazen deprem yüzünden bazen de uzaylı saldırılarıyla yıkıldığını gördüğümüz köprü tan karşımızda bütün ihtişamıyla duruyor. Park edeceğimiz yerler boş olsa idi inip yürüyerek geçebilirdik ama Noel nedeniyle kalabalık inanılmaz fazla...
Saçlarını dağıtırsın rüzgarlara bırakırsın dedirten bir foto :))

Bir anda karar verip geldiğimiz San Francisco dan dönüşümüz biraz hüzünlü oluyor çünkü gezilecek görülecek o kadar şey var ki değil bir gün ancak 1 ay yeter tamamıyla sindirmek için California nın 2. büyük şehrini. Bir günde ancak kara ve deniz turu, aquarium of the bay gezisi ve Golden Gate i görebiliyoruz ama bununla yetinmeyeceğiz :))

Benim için anlamlı yanlarından biri de deniz turundan dönerken çok sevdiğim şarkılardan Sitting on the Dock of the Bay i dinleyip körfez sularında yol almaktı.

Yaşadığımız günün kıymetini bilmek ve bunu değerlendirmek 24 aralık 2010 tarihinde tam anlamıyla gerçekleştirebildiğimiz bir şeydi. Bundan sonraki maceralarda görüşmek üzere.