Varmak değil, sadece gitmek... gitmek

hürriyet

8 Şubat 2011 Salı

glutensiz mutfagımızdan secmeler

bu yazıyı anne ve babalarımız için yazıyorum. uzun zamandır aklımdaydı fakat fırsat bulamadım. ama shrekin yazısından sonra şart oldu. evet doğru çölyakla yaşamaya başladığımızdan beri hayat çok zorlaştı.. ekmeksiz soğansız hayatın tadı yok, kuru fasulyenin suyuna ekmek banmazsan anlamı yok. domates ve peyniri ekmek arası yapamamak, tv de her gördüğün reklama ağzının suyunu akıtmak.. karnın acıktığında bir paket çubuk krakerle geçiştirememek, yemek saatlerinde eve koşmak, yorgun da olsan illa yemek pişirmek, bir yere gideceğinde yol, benzin, süre, mesafeden öte yolda ve gittiğin yerde ne yiyeceğini düşünmek..
örnek vereyim 10 küsür gündür eve hazır olarak ekmek bile almadık, dışarda bir şey yemedik, yani hiç tatil yapmayan bir aşçı gibi ekmek dahil herşeyi ben pişiriyorum. (geçen yıl haftanın 5 günü annemin yaptığı yemeği, 2 gün de dışardan söylediği yemeyi yiyen ben...) bazen yemek yapmaktan değil ama ne yapacağımı düşünmekten yoruluyorum. yiyeceklerin etiketlerini tekrar tekrar okumaktan yoruluyorum, en çok da hata yapmaktan korkuyorum.
çünkü shrek bir kez dışarda yese her ne kadar glutensiz de olsa, muhtemelen glutenli yiyeceklerle aynı yerde pişip temas ettiği için hemen hasta oluyor..
neyse ben bunları yazmayacaktım aslında ama dinleyen buldum ya hemen döküldüm..
tamam dışarda aç geziyoruz ama evde ne şahane yemekler yapılıyor görün de içiniz biraz rahatlasın istedim.

amerikanın dev biberleriyle yapılmış dumanı tüten dolma:)


fazla kızarmış kadınbudu köfte ve kremalı patates


inanmazsınız midye dolma bilem yaptım


kahvaltı sofralarımızın klasiği waffle


domatesli omlet


mısır unu ile yapılmış poğaça..

işte böyle,

sevgiler


3 yorum:

  1. O tenceredekiler gerçekten dolma mı yoksa ordunun el bombası mı :::)). Poğaçalar anneninkinden güzel görünüyor afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  2. o gerçekten midye mi yaa? eğer öyleyse ben de izmir'e geldiğimde istiyorum temiz olsun, bizim olsun:))ikinizi de öpüyorum..
    D.

    YanıtlaSil
  3. dolmaları orduya pazarlama çalışmaları içersindeyim. sağlam iş görür gibi:)

    evvet midye, yokluk beni aşçı yapıcak yakında, bi de kuaför:)

    gerçeği söyliyim lezzet biraz eksikti malum karabiberden başka baharat yok ama izmirde şahanesini yaparım, dediğin gibi temiz olsun bizim olsun, sen gelince afiyetle yeriz.mmm.

    YanıtlaSil